neljapäev, 4. veebruar 2010

Professionaalse tugiisiku koolitus

alates aprillist 2010

4 kommentaari:

  1. Edastan Teile aprillist algava professionaalse tugiisiku koolituse info.

    Juhul, kui soovite koolitada tugiiskuid ja tõesti omavalitsuses ei ole selleks ressurssi, et koolitustasuga panustada, võtke ühendust, leiame koos lahenduse.







    Marika Ratnik

    MTÜ Perede ja Laste Nõuandekeskus

    marika.ratnik@mail.ee

    +372 5042406

    wwww.perenou.ee

    Pallasti 16- 43, 11416

    5042406

    VastaKustuta
  2. MTÜ Perede ja Laste Nõuandekeskus alustab koostöös Sotsiaalministeeriumiga ja Hasartmängumaksu Nõukogu toetusel professionaalse tugiisiku koolitusega.

    Professionaalne tugiisik töötab lapse (7- 17 ea) ja/või lastega perega, asenduskodust ellu astunud noorega.

    Koolitus toimub ajavahemikus aprill 2010 kuni mai 2011.

    Koolitus sisaldab 120 ak/tundi loenguid, seminare: sellest 80 ak/tundi loenguid, seminare ning tugiisiku poolt sooritatav praktika ( 30 h) 2010 aastal ja 40 ak/tundi loenguid seminare aastal 2011.

    Koolituse maksumus:
    2010 aastal ühele inimesele 900 EEK (võimalus taodelda soodustust kuni 10%)
    2011 aastal ühele inimesele 450 EEK

    Tasutakse mtü kontole 221039411258 koolitusele registreerumise järgselt mtü poolt esitatud arve alusel.

    Koolituse toimumise koht: Sotsiaalministeerium,Gonsiori 29, I korrus.

    Registreerumine: marika.ratnik@mail.ee kuni 8. aprillini 2010.

    Esimeste koolituspäevade kuupäevad: 22 aprill, 27 mai, 17 juuni, 26 august, 23 september, 28 oktoober jne.

    Koolitusprogrammi sisu:

    I tsükkel 16 ak/t. Professionaalse tugiisiku (lapsele, perele, puudega lapsele, asenduskodust ellu astunud noorele) teenuse olemus.
    Teenuse osutamise 4 tasandit lähtuvalt Maslow vajaduste hierarhiast erinevate kliendigruppide võrdluses.
    Tugiisiku teenuse paigutumine lastekaitse ja sotsiaalsüsteemis. Seadusandlus ja õigused ning kohustused tugiisiku töös. Teenuse osutaja rollid töötamisel klientidega (juhendamine, nõustamine, emotsionaalse toe pakkumine ehk “jõu andmine”).
    Piirid tugiisiku töös. Isiklik abistaja ja tugiisiku teenuse erinevus.
    Tugiisiku teenuse osutaja isiksus kui instrument peredega töös (väärtushinnangud, suhtumised, hoiakud, veendumused, loovus, tunnetatud sidusus, individuaalsed kaitsemehhanismid ja irratsionaalsed uskumused). Teenuse osutamiseks vajalikud kompetentsid. Kodutöö: Koolitatava eneseanalüüs.

    II tsükkel 16 ak/t. Tugiisiku teenuse teoreetiline raamistik: süsteemne lähenemisviis jõustamise kontseptsioon. Sootundliku praktika olulisus klienditöös.
    Teenuse osutamise etapid. “Lõksud” teenuse osutamisel. Tagasiside tugiisiku töös. Ühe kliendikohtumise raamistik. Kodutöö: Lõksud teenuse osutamisel.


    III tsükkel 16 ak/t. Suhtlemiskompetentsid tugiisiku töös. Kontakti loomine. Intervjueerimine. Kliendi motiveerimine koostööks. Aktiivne kuulamine. Ümbersõnastamine. Tagasiside andmine. Koostöö vastupanu osutava ja /või manipuleeriva kliendiga. Kodutöö

    VastaKustuta
  3. IV tsükkel 16 ak/t. Tugiisik lapse arengu kaardistajana ja puudujääkide märkajana. Lapseiga. Lapseea arengukriisid, kriiside tunnused, eduka läbimise tingimused, ohud, kui kriise edukalt ei läbita. Psüühikahäired, mis võivad tekitada laste ja noorte agressiivset ja probleemset käitumist (aktiivsus- tähelepanuhäire, käitumishäired, meeleoluhäired, isiksusehäired, psühhoaktiivsete ainete tarvitamisest tingitud häired).
    Kuidas juhendada lapsevanemaid lastele piiride, reeglite seadmise osas, kuidas juhendada lapsevanemaid spetsialistidelt abi küsima?
    Laste füüsiline, emotsionaalne ja seksuaalne väärkohtlemine. Väärkohtlemise mõju lapse isiksusele, tema psüühikale, käitumisele. Kodutöö


    V tsükkel 16 ak/t. Psühhiaatrilised probleemid täiskasvanueas. (Skisofreenia, depressioon, isikusehäired, sõltuvused, jms). Psühhiaatriliste probleemidega (skisofreenia, isiksusehäired) pereliikmete juhendamine, suunamine.

    Vaimupuudega lapsevanemad tugiisiku teenuse klientidena. Vaimupuude olemus ja hindamine. Vaimupuudega kaasnevad lisapuuded. Are keel vaimupuudega inimeste juhendamisel. Vaimupuudega pereliikmete juhendamine ja suunamine. Tugiisiku teenuse ja igapäevaelus toetamise teenuse võrdlus. Kodutöö


    VI tsükkel 16 ak/t. Võlanõustamine. Majandusliku toimetulematuse põhjused ja tagajärjed. Võlanõustamise teenus ja selle terviklikkuse printsiip. Meetodid võlanõustamises. Võlanõustaja-klient-võlausaldaja. Kodutöö


    VII tsükkel 16 ak/t. Suhtlemiskompetentsid. Konfliktide lahendamine. Tugiisiku töös abistavad küsimused (näidis- küsimuste analüüs). Rollimängud. Kodutöö

    VIII tsükkel 8 ak/t.
    Lapse ja pere mõistmine. Loovad ja visuaalkunstile põhinevad meetodid ja instrumendid tugiisiku töös (genogramm, keskkonnakaart, vanemluse rollikaart, elutee kaart, perekonna kineetiline joonistamine, pereportree, unistuste maailm, jms).


    Koolitusel osalejatele kirjalikud jaotusmaterjalid: perevihik (töövahend perele), klienditöös abistavad töölehed, materjalid (töövahend tugiisikule).


    Koolituse läbinutele tunnistus, mis kinnitab täiskasvanute töööalase täiendkoolituse läbimist.


    Marika Ratnik
    MTÜ Perede ja Laste Nõuandekeskus
    5042406
    Marika.ratnik@mail.ee

    VastaKustuta
  4. Professionaalne tugiisik

    Teenuse sihtgrupp: lastekaitse- ja /või sotsiaaltöötaja poolt teenusele suunatud pered (sh pered, kus kasvab puudega laps; pered, kus lapsevanemal on psüühiline haigus (sh vaimupuue); lapsed (7- 17 ea), sh ka alaealiste komisjoni suunatud lapsed, noored; asenduskodust elluastnud noored.

    Teenuse eesmärk: Jõustada kliente SISEMISTE jõuvarude avastamisel ja kasutusele võtmisel, et paremini tagada nende normaalne igapäevaeluga toimetulek (lastega perede puhul fookus laste elukvaliteet).

    Teenuse sisu:
    • Lapse turvalisuse jälgimine peres (pere, lapse tugiisiku puhul);
    • Pere(liikmete)/ juhendamine lapse kasvatamisel ja õpetamisel;
    • Pere(liikmete)/lapse/noore toetamine muutmist vajavate olukordade lahendamisel;
    • Pere(liikmete)/lapse/noore loovuse virgutamine ja koostöös perega loovate lahenduste arendamine tuginedes optimismile ja pere sisemiste jõuvarude avastamisele ja kasutusele võtmisele;
    • Pere(liikmete)/lapse/noore toimetuleku toetamine ümbritsevas sotsiaalses keskkonnas;
    • Sotsiaal- ja või lastekaitsetöötaja kursis hoidmine peres/lapsega/noorega toimuvate muutustega (vähemalt 2 korda kuus);
    • Pere/lapse/noore seostamine teiste antud hetkel talle vajalike (sotsiaal)teenustega koostöös sotsiaal- ja või lastekaitsetöötajaga.

    Teenuse osutamise koht: teenust osutatakse reeglina kliendi juures kodus.

    Teenuse osutamise maht:
    • Teenuse osutamise optimaalne periood on alates 90-st päevast (sõltub konkreetse kliendi vajadusest);
    • Kliendiga kohtutakse kord (vajadusel kaks korda) nädalas;
    • Kliendiga kohtumise kestus on 2, 5 tundi.

    Teenuse osutajate pädevus: Teenuse osutaja on läbinud tugiisiku väljaõppe ja osaleb regulaarselt tööalases juhendamises (supervisioon, ko-visioon). Tal on tugev sotsiaalne huvi ja oskused kujundada inimlik toetav koostöösuhe ning virgutada kliendi loovust, et leida erinevaid lahendusi muutmist vajavatele olukordadele.
    Kasuks tulevad teadmised sotsiaaltööst, pedagoogikast, psühholoogiast ja/või meditsiinist.

    Töökorraldus ja koostöövõrgustik teenuse osutamisel: Teenuse kvaliteedi ja teenuse toimimise osutamiseks vajalike töövahendite eest vastutab teenust osutav organisatsioon.
    Koostöövõrgustik teenuse osutamisel: pereliikmed, laiendatud perekonna liikmed; tugiisik; kohaliku omavalitsuse sotsiaal- ja või lastekaitsetöötajad; vajadusel teised paikkonna spetsialistid ning abistavate erialade esindajad.

    Nõuded teenuse kvaliteedile:
    • Koostöö sotsiaal- või lastekaitsetöötajaga ning vajadusel teiste spetsialistide, abistajatega;
    • Partnerlussuhe perega/lapsega ja võimalikult paljude pereliikmete kaasatus;
    • Perega/lapsega/noorega koostöös selgete käitumiskesksete eesmärkide püstitamine ja saavutamine ning saavutatu ja/või saavutamisel esinevate takistuste analüüs;
    • Teenuse sihtgrupi rahulolu teenusega;
    • Tugiisikute osalemine täiendkoolitustes ja supervisioonides;
    • Teenuse dokumentatsiooni korrektne täitmine ja esitamine.

    Teenuse osutamise etapid
    • Kliendiga (pere/laps/noor) liitumine ehk “pildi” kujundamine kliendist/klientidest (väärtushinnangud, uskumused, suhtumised, hoiakud) ja muutmist vajavate käitumismustrite kaardistamine (NB! lapse elukvaliteedi fookus);
    • Keskendumine klientide SISEMISTELE tugevustele ja kompetentsidele;
    • Koostöös klientidega (pereliikmed/laps/noor) eesmärkide seadmine ja tugiisiku rolli määratlemine eesmärkideni jõudmise protsessis;
    • Pidev tagasiside kliendile (pereliikmed/laps/noor) koostööprotsessi edusammudest ja/või ilmnevatest takistustest;
    • Koostöö lõpetamine (nii, et pereliikmetel/lapsel/noorel on juurdepääs iseenda sisemistele jõuvarudele ja osatakse säilitada jõudu koostöösuhtele põhinevalt.


    Teenuse dokumentatsioon:

    • teenuse osutamise leping;
    • kliendiga (pere(liikmetega)/laps, noor) ühiselt koostatud tegevuskava ;
    • protokollid (üks protokoll nädala peale, kui kliendiga kohtutakse 2- 3 korda nädalas või igast kohtumisest, kui perega toimub üks kohtumine nädalas).

    VastaKustuta